معاون هواشناسی کردستان خبر داد

بارش 33 سانتی‌متر برف در سنندج

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با اشاره به فعالیت موج بارشی در کردستان از روز شنبه گفت: در سنندج شاهد بارش 33 سانتی‌متر برف بودیم.
به گزارش پژواک کردستان، علی پناهی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ارتفاع برف در برخی از شهرهای استان به بیش از ۳۰سانتی متر رسید، اظهار کرد: بیشترین ارتفاع برف گزارش شده در شبانه روز گذشته مربوط به ورمهنگ(روستایی از توابع کامیاران) با ۳۵ سانتیمتر، سنندج با ۳۳ سانتیمتر و قروه ۳۰ سانتیمتر است.
 
وی گفت: همچنین ارتفاع برف در زرینه ۲۸ سانتی‌متر، بیجار ۲۵‌ سانتی‌متر، هزارکانیان ۲۲ سانتی‌متر، مریوان 5 سانتی‌متر و سقز 4 سانتی‌متر گزارش شده است.
 
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان همچنین به میزان آب حاصل از بارندگی در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد: بیشترین میزان آب مربوط به روستای ورمهنگ با ۴۸میلی‌متر، شهر موچش ۲۸ میلی‌متر و سروآباد ۲۳میلی‌متر است.
 
وی  گفت: میزان آب حاصل از بارندگی در قروه ۲۰میلی‌متر، مریوان و دهگلان ۱۸میلی‌متر، بابارشانی ۱۶ میلی‌متر، سنندج ۱۳ میلی‌متر، نساره و بیجار ۱۲ میلی‌متر، آویهنگ و قاملو ۱۱ میلی‌متر و سایر نقاط‌ استان کمتر از ۱۰ میلی‌متر گزارش شد.
 
پناهی افزود: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، به‌ تدریج از امشب سامانه بارشی حاضر در سطح منطقه از نیمه شرقی استان خارج شده و هوای استان نسبتاً پایدار خواهد شد.
 
وی گفت: از فردا دوشنبه تا آخر هفته نیز به‌ غیر از پوشش ابر، در بعضی از ساعات مه و غبار رقیق، گاهی وزش باد و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف پدیده دیگری نخواهیم داشت.
 
معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان افزود: از لحاظ دمایی نیز از امروز تا روز جمعه میانگین دمای شبانه روزی ۶ تا هشت درجه (به ویژه در طول شب و اوایل صبح) کاهش می‌یابد و هوای سطح منطقه سردتر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 304
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcakyne149nw.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما