دمای هوا در کردستان از 42 درجه گذشت
مدیرکل هواشناسی استان کردستان با هشدار اینکه نخستین موج گرمای تابستانی در راه غرب کشور از جمله کردستان است، گفت: در طول شبانه‌روز دمای هوا در برخی نقاط به ۴۲.۵ درجه رسیده است.
به گزارش پژواک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم در سنندج با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی اظهار کرد: عصر امروز سه‌شنبه شرایط رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده و رعد و برق در سطح استان به ویژه نیمه شرقی فراهم است.
 
وی گفت: در روزهای چهارشنبه تا شنبه وضعیت جوی نسبتاً پایدار بوده و در بخش‌هایی از شمال شرق استان رگبارهای نقطه‌ای مورد انتظار است.
 
مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: از فردا تا روز شنبه امکان انتقال بخشی از غبار تشکیل شده در نواحی مرکزی کشور به استان وجود داشته و کیفیت هوا کاش می‌یابد.
 
وی با اشاره به روند افزایش دمای هوا تا آخر هفته، در خصوص احتمال آتش‌سوزی در مزارع و جنگل‌های غرب و جنوب استان هشدار داد.
 
صدیقی با هشدار اینکه نخستین موج گرمای تابستانی در راه غرب کشور است، افزود: پیش‌بینی شده که در سه روز نخستین ماه تیر ( یکم تا سوم تیرماه ) نخستین گرمای شدید تابستانی را در غرب کشور و استان خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 686
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcd29096yt0j.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما