مدیرکل هواشناسی کردستان از افت شدید دما در استان خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق کردستان به ۱۸درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.
به گزارش پژواک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوای استان کردستان اظهار کرد: سامانه بارشی فعلی تا آخر امروز در استان باقی مانده و از اواخر امشب آسمان کردستان را ترک کرده و دیگر شاهد بارندگی نخواهیم بود.
 
وی گفت: بارش‌ها امروز در سطح استان به ویژه بانه، مریوان، کامیاران و سنندج به صورت برف و باران خواهد بود.
 
مدیرکل هواشناسی کردستان از نفوذ سامانه هوای سرد و ناپایدار به آسمان استان خبر داد و تصریح کرد: از فردا هم‌زمان با ترک سامانه بارشی، دمای هوا در شهرستان‌های کردستان کاهش یافته و سبب افزایش مصرف منابع انرژی بویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به بخش کشاورزی می‌شود.
 
وی از کاهش 7درجه‌ای دمای هوا در مرکز استان کردستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون دمای هوای شهر سنندج یک درجه بالای صفر بوده که فردا به 7 درجه زیر صفر می‌رود، لذا انتظار می‌رود شهروندان مراقبت‌های لازم را تدارک ببینند.
 
صدیقی با بیان اینکه از فردا تا روز جمعه شاهد افت شدید دما در استان کردستان خواهیم بود، افزود: در برخی مناطق همچون قاملو، هزارکانیان و زرینه کاهش دمای هوا به 18درجه زیر صفر پیش‌بینی شده و سردترین روزها و یخ‌زدگی مربوط به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه‌ هفته جاری است.
 
وی از صدور هشدار زرد نارنجی برای مواجهه مناسب با این شرایط خبر داد و گفت: شهروندان و کشاورزان نسبت به مدیریت در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها، محافظت و پوشش لوله‌های آب، استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین‌آلات کشاورزی اقدام شود.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 297
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcbuzb5prhb9.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما