مدیرکل هواشناسی استان کردستان از بارش برف در ارتفاعات خبر داد و گفت: از امشب دمای هوا در سطح استان به ۵ درجه زیر صفر می‌رسد.
به گزارش پژواک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی کردستان اظهار کرد: امروز کماکان تا آخر وقت در برخی مناطق استان بارش‌ها ادامه داشته و در ارتفاعات و بیجار شاهد بارش برف خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه فردا هوای استان صاف است، گفت: از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا چهارشنبه هفته جاری نیز به طور مجدد سامانه بارشی وارد استان شده و احتمال بارش‌ برف و باران وجود دارد.
 
مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: همزمان با بارش‌ها شاهد ناپایداری هوا بویژه در نواحی کوهستانی استان خواهیم بود و امکان آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها هم در این مدت دور از انتظار نیست.
 
وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان گفت: از امشب دمای هوا در سطح استان به 4 تا 5 درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.
 
صدیقی با بیان اینکه نفوذ هوای سرد و کاهش دما به زیر صفر، احتمال یخ‌زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی را در پی دارد، افزود: صاحبان مزارع و باغات نسبت به برداشت سریع محصولات باغی و زراعی خود اقدام کرده و مسافران و مردم در صورت امکان از سفرهای غیرضروری در طول این روزها خودداری کنند تا شاهد حوادث در استان نباشیم.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 280
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcd2z0x6yt0j.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما