ستاد انتخابات کردستان درباره آگهی نتیجه انتخابات حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران به مردم توضیح دهد/آیا انتخابات این حوزه باید به دور دوم برود؟ + سند
یک آگهی درباره نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران به امضای فرماندار سنندج منتشر شده که لازم است ستاد انتخابات استان کردستان درباره آن به مردم توضیح دهد.
ساعاتی قبل خبرگزاری ایمنا، که ظاهراً از رسانه‌های مورد وثوق استاندار کردستان هم هست و اخیراً مصاحبه‌ای ویدئویی با خبرنگار این رسانه هم انجام داده، در خبری اعلام کرده «فرمانداری سنندج با انتشار اطلاعیه‌ای نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه سنندج دیواندره و کامیاران را اعلام کرد که جمع آرای مأخوذه صحیح در این حوزه انتخابیه ۱۳۹ هزار و ۷۲۲ رأی بوده است».
 
جالب آنکه مفاد همین خبر، در قالب اوراق یک آگهی با امضای حسن عسکری، فرماندار سنندج از ساعاتی قبل در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که لازم است ستاد انتخابات کردستان به قید فوریت درباره آن توضیح دهد.
 
در خبر منتشره ایمنا و نیز آگهی مذکور جمع آرای مأخوذه صحیح در حوزه مورد اشاره 139722 اعلام شده و تعداد آرا دو نفر اول که برنده انتخابات اعلام شده‌اند هم به ترتیب 25234 و 24383 اعلام شده است؛ اگر تعداد آرا مأخوذه صحیح اعلامی درست باشد، از آنجا که 20 درصد این تعداد آرا 27944 است هیچ کدام از نامزدها حد نصاب لازم را کسب نکرده‌اند و بنابراین انتخابات باید به دور دوم برود.
 
اما نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه رئیس ستاد انتخابات استان عصر امروز تعداد آرا مأخوذه صحیح در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران را 112908 اعلام کرده که با عدد درج شده در خبر ایمنا و نیز آگهی منتشره در فضای مجازی هم‌خوانی ندارد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان لازم است به قید فوریت درباره خبر خبرگزاری ایمنا و نیز آگهی در حال دست به دست شدن در فضای مجازی اظهار نظر کرده و درباره انتخابات حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران برای افکار عمومی روشنگری کند.
 
فرید کریمی  





 
کد مطلب : 634
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcgrt934ak9w.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

نظرات شما
۱
نظر
منتشر شده : ۱
در صف انتظار : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
 
یک شهروند
آرای ماخوذه با آرای صحیح ماخوذه متفاوت است مبنای نتیجه انتخابات آرای ماخوذه صحیح است