رئیس جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری تولید گندم دیم توسط كردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کردستان رتبه نخست کشوری تولید گندم دیم را کسب کرد.
به گزارش پژواک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، پیمان اسکندری در همایش طرح جهش تولید در دیم­زارها در سنندج اظهار کرد: افتخارات و کسب رتبه‌های برتر در تولید محصولات کشاورزی حاصل تلاش شبانه­روزی تک­تک کشاورزان و مجموعه فعالین در سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان است.
 
وی گفت: کردستان به عنوان استان اول کشور در تولید گندم دیم شناخته شده که این امر بسیار ارزشمند است چرا که این مولفه مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کسب این جایگاه بسیار مهم است اما حفظ آن از اهمیت بیشتری برخودار بوده و این کار نیاز به برنامه‌ریزی دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
وی به ضرورت توجه به امنیت غذایی و برنامه‌ریزی در این حوزه گریزی زد و گفت:  شرایطی که امروز کشور در تامین غلات و دانه‌های روغنی دارد ویژه بوده و این ضرورت تلاش بیشتر در این زمینه را دوچندان می‌کند.
 
اسکندری افزود: تولید بیشتر این محصولات کشاورزی ضمن جلوگیری از خروج ارز، امنیت غذایی کشور ما را حفظ و تقویت می­کند.
 
وی گفت: خودکفایی در حوزه تولید محصولات غذایی از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و کشاورزان و در مجموع فعالین بخش کشاورزی در خط مقدم تحقق این هدف قرار دارند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه تحصیل­کردگان رشته‌های کشاورزی نباید تنها به فکر پشت میزنشینی و استخدام در سازمان و ادارات تابعه جهاد کشاورزی باشند، افزود: امروز آمیختن علم و عمل در تولید محصولات کشاورزی امری ضروری بوده و اقتصاد این بخش را به شدت تکان خواهد داد.
 
وی با اشاره به اینکه 5 هزار تحصیلکرده بخش کشاورزی داریم که باید از توان و ظرفیت‌ آنها استفاده شود، گفت: ایجاد چنین آستارتاپ‌هایی می‌تواند زمینه را برای معرفی توانایی این افراد تحصیلکرده و بهره‌گیری از ظرفیت‌ آنها در بخش کشاورزی در استان فراهم ‌سازد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب : 465
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcicwa52t1aq.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما