وقتی مدیرکل استاندارد کردستان علناً نامزد انتخاباتی معرفی می‌کند!/استاندار و معاونش درباره تصویر منتسب به مدیرکل دولتی در نشست کارگروه انتخابات یک دسته سیاسی چه توضیحی دارند؟
پس از انتشار تصویری منتسب به مدیرکل استاندارد کردستان در نشست کارگروه انتخابات یک دسته سیاسی، «محرم وزیری» دیشب با وجود ادعاهای متعدد استاندار، علناً نامزد انتخاباتی هم معرفی کرده است!
«دولت چه در سطح کلان و چه در استان هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد و فقط برگزار کننده این رویداد هستیم/ هیچ مدیری اجازه و حق مخالفت یا طرفداری از هیچ کاندیدایی را در استان ندارد/ از هیچ نامزدی در انتخابات حمایت نمی‌کنیم/ به عنوان مجری انتخابات اصل بی‌طرفی را برگزیده‌ایم/ دولت، هیچ نامزدی در هیچ حوزه انتخابی در استان ندارد/ مدیریت استان هیچ‌نامزدی در هیچ یک از حوزه‌های انتخابات ندارد».
 
جملات فوق را روابط عمومی استانداری کردستان در هفته‌های اخیر از قول «اسماعیل زارعی‌کوشا» مطرح کرده است؛ اگرچه در سخنان کم‌رمق استاندار هیچ نشانه‌ای از اراده او برای برخورد با تخلف انتخاباتی احتمالی مدیران وجود ندارد اما اخبار واصله از دیگر استان‌ها در خصوص برکناری برخی مدیران متخلف در موضوع مرتبط با انتخابات، این انتظار را در جامعه به وجود آورده که نماینده عالی دولت به وظیفه عمل کند.
 
اواخر آذرماه بود که فارس، از ابقای «محرم وزیری» در سمت «دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان» خبر داد بی آنکه معلوم شود کسی که سمت مدیرکل یک سازمان دولتی در کردستان را به دست آورده چطور در آستانه انتخابات کماکان به همکاری با جناح سیاسی‌اش ادامه می‌دهد!
 
اگرچه به باور راقم این سطور، هرگونه فعالیت سیاسی «محرم وزیری» هیچ تأثیری بر روند و نتیجه انتخابات ندارد اما هرگونه فعالیت سیاسی انتخاباتی مدیران دولت، شائبه استفاده از امکانات دستگاه زیرمجموعه در روند انتخابات را در کانون توجه قرار می‌دهد و این با وظایف مجری برگزاری انتخابات در تضاد آشکار است.
 
این همه ماجرای مدیرکل مورد وثوق اسماعیل زارعی‌کوشا نیست؛ چندی قبل تصویری منتسب به مدیرکل استاندارد کردستان در نشستی با عنوان «هم‌اندیشی کارگروه انتخابات کردستان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» منتشر شده که محل تأمل است و تاکنون استاندار و رئیس ستاد انتخابات کردستان ترجیح داده‌اند درباره آن سکوت کنند و شاید همین سکوت چراغ سبزی برای ادامه فعالیت سیاسی وزیری بوده باشد.
 
فارس و مهر، شب گذشته از قول مدیرکل استاندارد کردستان، حمایت یک دسته سیاسی از چند نامزد انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری را رسانه‌ای کرده‌اند! اصلاً معلوم نیست در کردستان چه خبر است که یک مدیرکل دولتی بی هیچ پروایی به خود اجازه می‌دهد در گفت‌وگو با رسانه‌ها نامزد انتخاباتی به مردم معرفی کند.
 
تلخند ماجرا آنجاست که امروز معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و رئیس ستاد انتخابات استان، بدون اشاره به هیچ مصداق خاصی، به «مواردی از تخلفات مدیران اجرایی در حوزه تبلیغات نامزدهای انتخابات» اشاره کرده و گفته این موارد «در دست بررسی است و در صورت احراز با آنان برخورد می‌شود».
 
تا آنجا که ما می‌دانیم احراز در زبان فارسی اینگونه معنی شده است «پی‌بردن و کشف‌کردن حقیقت امری مجهول» و اگر اعلام حمایت بی‌پرده مدیرکل استاندارد کردستان از چند نامزد انتخاباتی از جانب یک دسته سیاسی، از نظر مهدی رمضانی و ولی نعمتش اسماعیل زارعی‌کوشا، موضوعی مرتبط با «حوزه تبلیغات نامزدهای انتخابات» است ـ که باید باشد ـ برای برکناری مدیرکل استاندارد به دلیل تخلف انتخاباتی منتظر پی‌بردن به چه چیزی و کشف کدام وجه مجهول اقدام او هستند؟
 
راستی؛ نان‌خورهای رسانه‌‌ای که سال‌هاست نخش در سوزن مدیرکل سابق بهزیستی کردستان گیر کرده نمی‌خواهند درباره اقدامات خلاف عرف مدیرکل استاندارد کردستان هم قلم‌رنجه کنند؟ پرداختن به عملکرد مدیرکل سابق در اولویت است یا مدیرکل فعلی؟! فعلاً همین... با تبهکارانی که زمانی علیه صاحب این قلم، «تملق» و «خودفروشی» استوری کرده‌اند و صدالبته ارباب‌شان به وقتش کار داریم!
 
تکمله؛ گویا استاندار کردستان ساعت 8 صبح فردا نشست خبری دارد؛ اگر نشست خبری باشد و ضیافت توزیع کارت هدیه نباشد بد نیست «اسماعیل زارعی‌کوشا» درباره آنچه در این مقال آمد اعلام موضع کند؛ تغییر میزان مشارکت در انتخابات را تغییر رویکردها و برخورد بی‌اغماض با متخلفان تضمین می‌کند نه سخنان تکراری و ملال‌آور!
 
فرید کریمی
 
کد مطلب : 622
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcd2x096yt0x.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما