استانی که نیاز به حل بحران دارد، استانداری که وقتش به صرف چای در قهوه‌خانه پیاده‌رو هدر می‌رود!
تنها یک روز پس از انتشار ویدئویی که استاندار و اعوان و انصارش را سرگرم وقت‌گذرانی و صرف چای در یکی از پیاده‌روهای مریوان نشان می‌داد، خبر آمد کردستان در تورم سالانه بهمن استان دوم کشور شده است!
ماه‌هاست که گزارش‌های مراجع ذی‌صلاح، عجز نخستین استاندار دولت سیزدهم در کردستان برای مهار دو بحران بیکاری و تورم مضاعف در استان را کاملاً آشکار کرده است؛ «اسماعیل زارعی‌کوشا» برای فرار از تبعات آنچه به همراه منصوبان بی‌کفایتش در حوزه اقتصادی به بار آورده، تلاش نافرجامی را آغاز کرده که بی هیچ تردید محکوم به شکست است؛ مردم ذی‌شعوری که ناظر افعال این استاندار هستند، این مهم را می‌فهمند حتی اگر به روی خودشان هم نیاورند!
 
چند هفته‌ای هست که «زارعی‌کوشا» مشغول اجرای یک عملیات روانی و جابجا کردن برخی تابلوها، با هدف منحرف کردن افکار عمومی از آن چیزی است که در سایه ناتوانی او و منصوبانش به کردستان تحمیل شده است؛ لازم نیست خیلی به عقب برگردیم، مرور آنچه در چند روز گذشته روی داده روشنگر برخی حقایق است.
 
سه‌شنبه یکم اسفندماه جاری؛ «زارعی‌کوشا» عازم مریوان شد، به روال چند هفته اخیر با لباس محلی کُردی و تحت پوشش گسترده تصویری! انتشار ویدئویی از نخستین نماینده عالی دولت سیزدهم در کردستان که وقت خود را در قهوه‌خانه‌ای سر راهی در یکی از پیاده‌روهای مریوان به صرف چای می‌گذراند مایه حیرت بود! استانی با این همه مشکل، در آستانه انتخاباتی حساس و استانداری با این سطح از تدبیر!
 
چهارشنبه دوم اسفندماه جاری؛ استاندار عازم روستاهای شهرستان دهگلان شد؛ باز هم کودکان در بطن ماجرا، باز هم بوسیدن مردان کهنسال روستایی، باز هم پوپولیسم، باز هم طعمه یابی برای رزومه‌سازی...
 
پنجشنبه سوم اسفندماه جاری؛ روز نخست تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم؛ در حالی که رئیس این دولت سفر خود به خوزستان را لغو کرده و معاون اجرایی رئیس جمهور دلیل لغو سفر را ایام تبلیغات انتخاباتی عنوان کرده بود، «اسماعیل زارعی‌کوشا» نخست عازم سقز و در همان روز عازم قروه شد! درست است که او با تمام توان و با حمایت دوربین‌های ثبت تصاویر از زمین و هوا مشغول رزومه‌سازی برای فردای عزل از استانداری کردستان است اما آیا سفرهای روز پنجشنبه شائبه انتخاباتی ندارد؟ دولتی که مدعی است در انتخابات پیش رو لیست و نامزد ندارد چطور درباره سفرهای استانی استاندارش در ایام تبلیغات انتخابات هیچ توضیحی به افکار عمومی ارائه نمی‌کند؟ این سفرها و این اقدامات غیرمسئولانه «زارعی‌کوشا» برای انتخابات پیش رو در کردستان آفت است؛ در این باره بعد از انتخابات بیشتر خواهیم نوشت.
 
الغرض؛ نماینده عالی دولت در کردستان سه روز پی در پی امور اجرایی را در مرکز استان رها کرده و به همراه مدیرانش عازم سفر شده است؛ این سه روز مشت نمونه خروار رهاشدگی امور در کردستان است! رهاشدگی که یکی دیگر از نتایج آن، چهارشنبه دوم اسفندماه، در گزارش درگاه ملی آمار از شاخص قیمت مصرف کننده در بهمن 1402 خود را نشان داد؛ کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور اعلام شد؛ ایضاً استانی که «اسماعیل زارعی‌کوشا» سکان‌دار امور اجرایی آن است در تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها هم در بهمن‌ماه امسال استان دوم کشور شده است.
 
گزارش مرکز آمار ایران هشدار می‌دهد که نرخ تورم سالانه در کردستان در آستانه رسیدن به 50 درصد است؛ دولت اگر جای مردم باشد در برابر این شرایط و با مشاهده تصاویر استاندار چه می‌کند؟
 
ایام تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است؛ کاندیداها مشغول ارائه برنامه به مردم هستند؛ بخشی از افکار عمومی منتظر اعلام نظر کاندیداهای شاخص درباره عملکرد این استاندار است؛ اقناع افکار عمومی با مبهم‌گویی ممکن نیست! درست است که «سیدمهدی فرشادان» به عنوان تنها نماینده منتقد عملکرد خسارت‌بار «اسماعیل زارعی‌کوشا» در کردستان و «بهمن مرادنیا» با پتانسیل یک دوره نمایندگی و چهار سال استانداری کردستان و صدالبته قابلیت جذب آرا مردم و راهیابی به خانه ملت، نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند اما کوته‌فکری است اگر کسی گمان کند پیروزی وکیل‌الدوله‌ می‌تواند سرنوشت محتوم نخستین استاندار دولت سیزدهم در کردستان را تغییر دهد!
 
فرید کریمی

کد مطلب : 618
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcicvaq2t1az.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما