اسناد کشمکش استانداری و راه و شهرسازی بر سر بازنشستگی یک فرماندار/وقتی «بحث انتخابات» دلیل اصرار دولت بر ماندن فرماندار 36 سال خدمت بانه عنوان می‌شود!
فرماندار بانه آخر ماه جاری 36 سال خدمت می‌شود؛ مدیرکل دستگاه مأمورکننده، «کمال خدری» را مشمول بازنشستگی اعلام کرده، اما دولت ظاهراً اصرار بر ماندن او دارد؛ معاون استاندار می‌گوید «بحث انتخابات است»!
استاندار کردستان 31 فروردین‌ماه 1401 «کمال خدری» را که طبق اعلام خبرگزاری دولت، سابقه معاونت و مدیریت راه و شهرسازی بانه را داشت، به عنوان سرپرست فرمانداری آن شهرستان منصوب کرد.
 
اینکه چرا از میان افراد نزدیک به گفتمان دولت سیزدهم در شهرستان بانه، سرپرستی به «خدری» واگذار شد سؤالی بود که منصوبان غیرپاسخ‌گوی دولت سیزدهم بویژه نماینده عالی دولت در استان، هیچ‌گاه درباره آن پاسخی قانع‌کننده به افکار عمومی ارائه نکردند؛ دلیل ادامه حضور «خدری» در فرمانداری بانه با وجود عبور سال‌های خدمت وی از 35، سؤال بی‌پاسخ دیگری بود که در ماه‌های گذشته بخشی از افکار عمومی شهرستان را درگیر خود کرد.
 
به تازگی اسنادی به دست ما رسیده که حاکی از اصرار دولت بر ادامه حضور «کمال خدری» در مسند فرمانداری بانه است و این در حالی است که در پایان همین ماه این فرد 36 سال خدمت می‌شود و مدیرکل دستگاه مأمور کننده هم «خدری» را مشمول بازنشستگی اعلام کرده است؛ جزئیات ماجرا چیست؟ بخوانید.
 
مدیرکل امور اداری و مالی استانداری کردستان، فرد مورد وثوق و علاقه وافر «اسماعیل زارعی‌کوشا»، در تاریخ 27 شهریورماه 1402 در نامه‌ای (سند شماره 1) به مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به عنوان مدیر دستگاه مأمور کننده خدری، به ماده 6 تبصره 2 مواد 21 و 121 قانون مدیریت خدمات کشوری استناد و خواستار تمدید مأموریت فرماندار از تاریخ 22 شهریور تا پایان سال جاری می‌شود؛ اینکه مدیرکل دولت انقلابی در تاریخ 26 شهریور خواستار تمدید مأموریت از تاریخ 22 شهریور شده خود یک موضوع است و عجیب‌تر از آن، ارتباط موادی از قانون مدیریت خدمات کشوری که به آنها استناد شده با موضوع تمدید مأموریت است! اینکه برای نمونه، تعریف پست سازمانی که ماده 6 قانون مذکور آمده چه ربطی به موضوع دارد را به نظر نگارنده جناب استاندار و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار باید پاسخ دهند!
 
مدیرکل امور اداری و مالی استانداری چند روز بعد از نامه اول و در تاریخ 10 مهرماه 1402 نامه دیگری پیرو نامه قبلی (سند شماره 2) خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان تقریر می‌کند و این بار به جای تمدید مأموریت فرماندار تا پایان سال جاری، خواسته تمدید مأموریت به مدت یک سال و تا 22 شهریور 1403 را مطرح می‌کند.
 
حالا نوبت مرور پاسخ‌های راه و شهرسازی کردستان به درخواست‌های مطرح شده از جانب استانداری است؛ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در تاریخ 12 مهرماه 1402 در نامه‌ای به مدیرکل امور اداری و مالی استانداری (سند شماره 3) اینگونه به نامه‌های استانداری پاسخ می‌دهد: «به استناد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین با توجه به سوابق کاری ایشان، نامبرده (کمال خدری) تا تاریخ اول مهرماه 1402 دارای 35 سال و 10 ماه سابقه خدمت می‌باشد. لذا با توجه به اتمام مدت قانونی خدمت، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به تسویه حساب و اعلام خاتمه مأموریت مشارالیه تا تاریخ 15 مهرماه 1402 اقدام و نتیجه را جهت بازنشستگی به این اداره کل اعلام فرمایند».
 
از آنجا که ظاهراً خواسته اداره کل راه و شهرسازی ترتیب اثر داده نمی‌شود، مدیرکل این دستگاه اجرایی در تاریخ 30 مهرماه 1402 طبق نامه‌ای (سند شماره 4) از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی طلب «ارشاد» می‌کند؛ در این نامه، جهانگیر الیاسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به طرح «لزوم» تمدید مأموریت «کمال خدری» از جانب استانداری، سابقه خدمتی 35 سال و 10 ماه فرماندار و اینکه وی مشمول بازنشستگی است را هم به استحضار معاون وزیر می‌رساند.
 
با همه این تفاصیل، آنچه اکنون ما می‌دانیم آن است که «کمال خدری» هنوز فرماندار بانه است و طبق اسناد موجود، «خدری» تا پایان همین ماه یعنی 10 روز دیگر سابقه‌ خدمتی‌اش به 36 سال می‌رسد!
 
با توجه به حواشی پیش آمده، دلیل اصرار دولت بر ماندن «کمال خدری» در مسند فرمانداری بانه را از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان جویا شدم که «عبدالله رشیدی‌پور» پاسخ داد «بحث انتخابات است»!
 
در این شرایط طبیعتاً باید سراغ نماینده حوزه انتخابیه سقز و بانه رفت و از او جوانب موضوع را جویا شد؛ غیر از این است؟ اما ابداً اعتقادی به این کار نداریم چرا که به زعم این قلم، فرماندار فعلی بانه گزینه مطلوب نماینده است و مهم‌تر از آن «بهزاد رحیمی» را بیشتر «وکیل الدوله» می‌شناسم تا نماینده مطالبه‌گر مردم نجیب شهرستان‌های سقز و بانه.
 
اما اینکه «بحث انتخابات» چیست که دولت به خاطر آن اصرار بر ماندن «کمال خدری» با سابقه 36 سال خدمت در مسند فرمانداری بانه دارد سؤالی است که هر روز داغ‌تر می‌شود و چه بسا همین سؤال بی‌پاسخ، سایه‌ای سنگین بر انتخابات آینده مجلس در حوزه انتخابیه سقز و بانه باشد، اگر و تنها اگر استاندار و تیم هم‌هدفش همچنان بر بازنشسته نکردن «خدری» و برگزاری انتخابات شهرستان بانه توسط این فرد اصرار کنند.
 
فرید کریمی




کد مطلب : 524
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcebe8nijh8w.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما