افتتاح فرودگاه سقز با فرود هواپیمای حامل رئیس ‌جمهور
‌در دومین روز سفر رئیس‌ جمهور به کردستان فرودگاه ۱۸۰هکتاری سقز به‌ عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان کردستان پس از ۲۷ سال انتظار‌ به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پژواک کردستان، در دومین روز سفر رئیس جمهور به کردستان، فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسید؛ این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی در 180 هکتار گستره و 2 هزار و 500 مترمربع مساحت پایانه احداث شده است.
 
باند فرودگاه سقز 2 هزار و 600 متر طول دارد و 450 متر تاکسی‌وی، دو هزار و 500 متر گستره پارکینگ، یک ‌هزار و 300 متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک‌بازرسی و ساختمان‌ پلیس از دیگر امکانات این فرودگاه است.
 
در سال گذشته حدود یک‌ هزار و 200 میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این طرح تزریق شد و مجدداً شروع به کار کرد، در طول 7 ماه اخیر نیز اقداماتی مانند تجهیز برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز و محوطه، تجهیز سالن ترمینال، تکمیل بخشی از محوطه‌سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه و تأمین ماشین آتش‌نشانی انجام شده و فرودگاه اکنون آماده بهره‌برداری است.
 
با بهره‌برداری از این فرودگاه حدود 1.5 میلیون نفر از جمعیت شهر‌های شمالی استان کردستان از جمله بانه، سقز، دیواندره و شهر‌های جنوبی آذربایجان غربی همانند بوکان، شاهین‌دژ، تکاب، مهاباد، سردشت و پیرانشهر از خدمات رفت ‌و آمد هوایی بهره‌مند خواهند شد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 508
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcgr79n4ak9z.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما