بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سد چراغ ویس و فرودگاه سقز
معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه در سفر به استان کردستان از سد چراغ‌ویس و فرودگاه سقز بازدید کرد.
به گزارش پژواک کردستان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه در سفر به استان کردستان از سد چراغ‌ویس و فرودگاه سقز بازدید کرد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در جریان بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سد چراغ‌ویس اظهار کرد: سد چراغ‌ویس برای تامین مصارف آب شرب سقز احداث شده است و ۹۶ درصد پیشرفت دارد با افتتاح این سد، آب شرب شهروندان سقزی به میزان ۲۴ میلیون متر مکعب در سال تامین می‌شود.
 
آرش آریانژاد گفت: حجم کل مخزن سد چراغ ویس در تراز نرمان ۵۸.۸۲ میلیون متر مکعب است که افزون بر تامین آب شرب، آب مورد نیاز حوزه صنعت و کشاورزی شهرستان را نیز تامین می‌کند و حجم موجود آب در کاسه سد چراغ‌ویس ۴۰ میلیون مترمکعب است.
 
معاون اجرایی رئیس  جمهور در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز بر لزوم رفع مشکلات و انجام کارهای باقی مانده این طرح و آماده کردن آن برای بهره‌برداری تا سفر رئیس  جمهور تاکید کرد.
 
منصوری در بازدید از فرودگاه در حال ساخت سقز هم اظهار کرد: همه باید بسیج شوند و با کار شبانه‌روزی، مشکلات سر راه بهره‌برداری از فرودگاه سقز را برطرف کنند.
 
معاون عمرانی استاندار کردستان هم در این بازدید اظهار کرد: این پروژه در سال ۱۴۰۰ به صورت ناقص و بدون برج مراقبت و سالن افتتاح شد و به طور کلی همان سال حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشت.
 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع شرکت فرودگاه‌ها به این طرح تزریق شد و مجدداً شروع بکار کرد در طول هفت ماه اخیر اقداماتی مانند تجهیز برج مراقبت با تمام تجهیزات ایمنی و پروازی، محصور کردن فرودگاه، جداسازی باند پرواز و محوطه، تجهیز سالن ترمینال، بخشی از محوطه سازی، تکمیل ساختمان پلیس، تکمیل نگهبانی، انتقال سوله اصلی به منطقه و تامین ماشین آتش نشانی انجام شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: فرودگاه سقز در آستانه بهره‌برداری است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و خطوط پروازی توسط کارشناسان تشکیل شده و یک سری مسائل ایمنی پرواز وجود دارد که باید حل و فصل شود.
 
معاون اجرایی رئیس  جمهور قرار است امروز از بازارچه سیف سقز هم بازدید کند؛ وی سپس به سنندج خواهد رفت و از تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان، طرح گردشگری صلوات‌آباد و پروژه راه آهن همدان سنندج بازدید خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 482
https://pezhvakkurdestan.ir/vdchtinkd23n6.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما