کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌بینی آغاز بارش برف و باران در کردستان از فردا

22 دی 1402 ساعت 20:48

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از فردا تا روز دوشنبه شاهد بارش شدید برف و باران در سطح استان خواهیم بود.


به گزارش پژواک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی، از تقویت و گسترش فعالیت سامانه بارشی از اواخر امشب در استان خبر داد و اظهار کرد: از فردا تا روز دوشنبه شاهد بارش برف و باران قابل توجه در شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سلین، سنندج، بانه، بیجار، زرینه، کامیاران، هزارکانیان، سقز، نساره، یاسوکند، موچش، گل تپه، کامیاران، قاملو و دهگلان خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه از بامداد شنبه تا روز یکشنبه اوج بارش‌ها خواهد بود، گفت: هم‌زمان با بارش‌ برف و باران شاهد کولاک شدید در گردنه‌ها، وزش باد شدید، مه و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات استان خواهیم بود.
 
مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه در طول دو روز آینده شاهد اختلال جدی در تردد و لغزندگی مسیرهای شهری و بین شهری به ویژه گردنه‌ها خواهیم بود، تصریح کرد: کاهش محسوس دمای هوا و دید افقی، یخبندان و احتمال لغو پروازها در این روزها پیش‌بینی شده است.
 
وی گفت: هم‌زمان با فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد در نیمه شرقی استان بویژه بیجار، زرینه، قروه، قاملو، دهگلان، هزارکانیان و سقز شدید و در محدود هشدار سطح نارنجی خواهد بود.
 
صدیقی با اشاره به احتمال خطر سقوط اشیاء، سنگ و شکستن شاخ و برگ درختان فرسوده و سقوط بهمن، از شهروندان خواست که در روزهای برفی از سفر، ترددهای غیرضروری و کوهنوردی به جد پرهیز کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: پس از خروج سامانه بارشی از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه، دمای هوا 7 تا 10 درجه افت خواهد کرد و یخبندان شبانه ایجاد و این وضعیت تا اواخر هفته آینده ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 575

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/575/پیش-بینی-آغاز-بارش-برف-باران-کردستان-فردا

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir