کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط و نشان شهردار سنندج برای صاحبان املاک غیرمجاز

خبرگزاری تسنیم , 3 دی 1402 ساعت 17:09

شهردار سنندج گفت: حکم تخریب ۱۵۰ قطعه تغییر کاربری شده در چهار نقطه از شهر صادر شده، در صورتی که مالکان ظرف ۲۰ روز حکم تخریب را به جریمه تبدیل نکنند، ملک‌شان تخریب خواهد شد.


به گزارش پژواک کردستان، سیدانور رشیدی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر سنندج که با محوریت تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز بلوار نظام مهندسی برگزار شد، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و ایجاد بسترهای تشویقی برای حرکت مردم به سمت گرفتن پروانه ساخت را جزو برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری اعلام و اظهار کرد: هر گونه ساخت و ساز براساس چارچوب اصولی و قانون باشد.
 
وی گفت: بر اساس بند ت تبصره 6 قانون بودجه کل کشور به شهرداری‌ها اجازه داده شده که در مورد ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف پروانه در محدوده شهرها که در کمیسیون‌های ماده 100 تا پایان سال 1400 رأی قطعی تخریب گرفته‌اند، مبلغ جرایم 50 درصد کاهش یابد که مورد تصویب شورا هم قرار گرفت.
 
شهردار سنندج با بیان اینکه مهلت تعیین شده برای اجرای این طرح تا پایان دی ماه جاری است، تصریح کرد: در صورتی که مالکان در این بازه زمانی مذکور از ظرفیت ایجاد شده استفاده نکنند، حکم قطعی تخریب ملک آنها اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به وجود 150 قطعه تغییر کاربری شده در چهار نقطه از شهر که حکم تخریب آنها قطعی شده است، گفت: در صورت عدم استفاده مالکان این ملک‌ها از فرصت تبدیل حکم تخریب به جریمه، شهرداری بر اساس قانون، املاک را تخریب کرده و با مدیران مناطقی که بخواهند بعد از اتمام زمان تعیین شده اجرای بند ت تبصره 6 با مالکان واحدهای غیرمجاز مماشت کنند هم برخورد قاطع خواهیم کرد.
 
رشیدی افزود: از همراهی و همکاری دستگاه قضا با شهرداری در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تشکر می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 558

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/558/خط-نشان-شهردار-سنندج-صاحبان-املاک-غیرمجاز

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir