کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اذعان استاندار به مشکلات پیچیده در حوزه بازار کردستان

خبرگزاری ايرنا , 19 آذر 1402 ساعت 12:55

استاندار کردستان گفت: در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان مشکلات پیچیده‌ای داریم.


به گزارش پژواک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در نشست عمومی شوراهای افتا کردستان در سنندج اظهار کرد: در حوزه بازار، معیشت عمومی و اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان مشکلات پیچیده‌ای داریم که رفع آن نیازمند همت همه دستگاه هاست.
 
وی گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بالا بوده و تمام تلاشمان معطوف به رفع این مشکل است.
 
استاندار کردستان از تشکیل کارگروه ویژه برای اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین با دستور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: به صورت ویژه با برنامه‌ریزی مشخص و جذب سرمایه‌گذاران برای استان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان تمهیداتی اندیشیده شده است.
 
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم امید را به جامعه بازگردانده است، گفت: رویکرد اصلی مسئولان استان جلب نگاه ویژه دولت به منطقه است و به اعتقاد مردم این امر تحقق یافته و شاهد عنایت بیش از پیش دولت به استان هستیم.
 
زارعی‌کوشا با بیان اینکه مدت ۲ سال و ۱۸ روز است که توفیق خدمت‌گزاری مردم در این استان را بر عهده دارم، افزود: با وجود خدمات فراوان انجام شده توسط دولت‌های گذشته، اما مشکلات و موضوعات متعدد در استان به صورت مزمن و انباشته شده، نیازمند پیگیری، کار و تلاش مضاعف است.
 
وی گفت: اگر بر اساس بودجه مصوب، ورود می‌کردیم، قطعاً موضوع آب شرب سنندج تا چهار سال آینده برطرف نمی‌شد، همچنین تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج، مشکل آب شرب بانه، راه آهن ، فرودگاه سقز و بسیاری از موارد دیگر با وجود اعتبارات مصوب قطره‌چکانی به بهره‌برداری نمی‌رسید اما امروز به برکت سفرهای رئیس جمهور این موارد منتج به نتیجه شد.
 
استاندار کردستان افزود: در جریان سه سفر رئیس جمهور به کردستان، در قالب ۲ سفر استانی، افزون بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه استان مصوب شده است.
 
وی اظهار کرد: درصدد هستیم با انتقال آب به قروه و دهگلان، بهره‌برداری از سد ژاوه و سیازاخ، ارتقای پروژه‌های حوزه زیرساخت‌ و بهسازی جاده‌ها، تحولی در حوزه‌های مختلف در استان کردستان اتفاق بیفتد و بسیاری از مشکلات در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسد.
 
زارعی‌کوشا گفت: توسعه لاستیک بارز که محصول و دستاورد سفر هیئت دولت به کردستان است، خوشبختانه آغاز شده و در آینده نزدیک آمادگی ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر را دارد.
 
وی افزود: با همت و بزرگی مردم استان بعد از ۴۰ روز از سفر هیئت دولت به کردستان، با استقبال گرم مردم و دستاوردهای دولت، همچنان شاهد بازخوردهای گسترده‌ای در سطح کشور هستیم که مایه افتخار و سربلندی ماست.
 
آماده شدن بسته تسهیل فرآیند و رفع موانع اشتغال زاگرس‌نشینان با دستور رئیس جمهور و پیگیری مسائل معیشتی ماموستایان و اتخاذ راهکار قانونی برای رفع آن از دیگر مطالبی بود که زارعی‌کوشا به آن اشاره داشت.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 546

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/546/اذعان-استاندار-مشکلات-پیچیده-حوزه-بازار-کردستان

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir