کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهار آتش‌سوزی 9 ساعته در زریبار

11 شهريور 1401 ساعت 22:59

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مریوان گفت: بعد از حدود ۹ ساعت آتش سوزی در نیزارهای دریاچه زریبار مریوان مهار شد.


به گزارش پژواک کردستان، صباح پناهی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در نیزارهای دریاچه زریبار از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز شد، اظهار کرد: آتش‌سوزی در بخش‌هایی از دریاچه که امکان دسترسی و حضور نیروهای محیط زیست و آتش نشانی در آن وجود داشت به سرعت مهار شد.
 
وی گفت: آتش‌شوزی در بخش‌های میانی نیزارهای دریاچه که امکان دسترسی به آن بسیار سخت است تا شامگاه امروز ادامه داشت و بعد از تلاش فراوان بعد از حدود ۹ ساعت مهار شد.
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان مریوان تصریح کرد: در چهار طرف دریاچه دوربین مداربسته نصب شده و به محض وقوع هر نوع حادثه‌ای بویژه آتش‌سوزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مستقر در دریاچه برای اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آن اقدام می‌ کنند.
 
وی گفت: آتش‌سوزی در نیزارهای دریاچه همواره عمدی است و عده‌ای ناآگاه مرتکب این عمل می‌شوند در حالی که این اقدام آسیب‌های زیادی به حیات وحش دریاچه با توجه به اینکه آشیانه پرندگان و موجودات زیاد دیگری در آن است، وارد می‌کند.
 
پناهی افزود: هنوز اطلاعاتی درباره میزان سطح درگیر آتش‌سوزی و خسارت وارد شده جمع آوری نشده و همکاران ما در حال بررسی آن هستند.
 
وی با اعلام اینکه این نخستین مورد آتش‌سوزی نیزارهای دریاچه زریبار در سال جاری است، اظهار کرد: دلیل اصلی این آتش سوزی انسانی و به طور عمدی است و درصدد شناسایی عامل یا عاملان این آتش‌سوزی هستیم.
 


کد مطلب: 255

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/255/مهار-آتش-سوزی-9-ساعته-زریبار

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir