کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار کردستان در نخستین روز هفته دولت خبر داد

تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در هیئت دولت

خبرگزاری ايرنا , 2 شهريور 1401 ساعت 22:36

استاندار کردستان گفت: اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هفته گذشته در جلسه هیئت دولت مصوب و برای بررسی و تأیید تقدیم شورای نگهبان شده است.


به گزارش پژواک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی در روستای «هه‌نگه ژال» بانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، اولین مورد از هفت منطقه آزاد تجاری مصوب سال گذشته کشور است که اساسنامه آن در هیئت دولت مصوب شده که بعد از ابلاغ، عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان آماده شده است، گفت: این طرح در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت دارد و با سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.
 
استاندار کردستان به مطرح شدن بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی در سفر رییس جمهور به استان اشاره و تصریح کرد: این موضوع مورد تاکید رییس جمهور بود، بنابراین مقدمات بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی فراهم می‌شود.
 
زارعی‌کوشا با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به ساماندهی معیشت مرزنشینان دارد، افزود: بهره‌مندی مرزنشینان از درآمد مبادلات مرزی مورد تأکید دولت است، همچنانکه پارسال مبلغ قابل توجهی در این زمینه به مردم پرداخت شد.
 
وی ضمن تاکید بر تلاش برای ساماندهی بازارچه‌های مرزی، مرز سیرانبند و باشماق، خاطر نشان کرد: مردم بانه همواره مایه افتخار کردستان بوده و شایسته بهترین خدمات هستند.
 


کد مطلب: 247

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/247/تصویب-اساسنامه-منطقه-آزاد-تجاری-بانه-مریوان-هیئت-دولت

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir