کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی کردستان خبر داد

کاهش ۸۰ درصدی تعداد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع کردستان

13 مرداد 1401 ساعت 12:55

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: دستاورد ملموس اقدامات آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در بخش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان، کاهش ۸۰ درصدی تعداد و ۹۱ درصدی مساحت آتش‌سوزی بود.


به گزارش پژواک کردستان، بهزاد شریفی‌پور در گفت‌وگو با صدا و سیما اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۵۳ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در ۲۳ مرحله درگیر آتش‌سوزی شده است.
 
وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ فقره حریق روی داد که طی آن هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی را درگیر آتش سوزی کرد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه هیچ موردی از آتش‌سوزی را در جنگل‌های دست‌کاشت استان شاهد نبودیم، تصریح کرد: نمونه عینی و دستاورد ملموس اقدامات آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در بخش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان، کاهش  ۸۰ درصدی تعداد و ۹۱ درصدی مساحت آتش‌سوزی بود.
 
وی به همکاری مطلوب انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی برای اطفای حریق اشاره کرد و گفت: جلب همکاری دهیاران، فرهنگ‌سازی با استفاده از چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی در این راستا است.
 


کد مطلب: 234

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/234/کاهش-۸۰-درصدی-تعداد-آتش-سوزی-ها-جنگل-ها-مراتع-کردستان

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir