کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس صمت کردستان:

165 واحد صنعتی در کردستان غیرفعال هستند

23 تير 1401 ساعت 20:14

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سطح استان ۱۶۵ واحد غیرفعال داریم که ۶۵ واحد آن امکان فعال شدن دارند.


به گزارش پژواک کردستان، بختیار خلیقی امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: در سال جاری نسبت به پایش واحدهای صنعتی کردستان اقدام شده که در مجموع ۱۶۵ واحد صنعتی در استان غیرفعال است که ۶۵ واحد آن امکان فعال شدن دارند و ۱۱ واحد آن هم در سال جاری فعال‌سازی می‌شود.
 
وی گفت: با توجه به برنامهەریزی‌های انجام شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، امسال ۴۰۵ میلیارد تخصیص اعتبار داریم که ۶۱۰ میلیارد به بانک‌های عامل ارسال شده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به این مطلب که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شدە در سال جاری اعتبارات بیشتری برای واحدهای تولیدی جذب شود، خاطر نشان کرد: تولید و تجارت دو مؤلفه نیروی محرکه و رمز بقای اقتصادی است.
 
وی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های ادغام تولید بر پایه ساخت داخلی و صادرات خارج از مرکز است گفت: یکی از عوامل توسعه اقتصادی، فراوانی نعمت در استان است و خوشبختانه در کردستان عناصر تولید به فراوانی مشهود است.
 
خلیقی با اشاره به اینکه در حوزه معدن ۱۸ گونه ماده معدنی و ۶۳۰ تن ذخایر داریم، افزود: در قالب صنایع تولیدی ۱۷ پروژه داریم که 5 پروژه آن با ظرفیت اشتغال‌زایی ٤ هزار و ۳۰۰ نفر و اعتباری بالغ بر ۳۴۲ میلیارد ریال در حال تولید است.
 


کد مطلب: 214

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/214/165-واحد-صنعتی-کردستان-غیرفعال-هستند

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir