کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌بینی تداوم گرمای هوا در کردستان

21 تير 1401 ساعت 23:37

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته تغییرات آنچنانی در دمای هوای کردستان پیش‌بینی نمی‌شود و همچنان هوای گرم در سطح منطقه حاکم خواهد بود.


به گزارش پژواک کردستان، خبات قمری در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه در دو روز گذشته دمای هوا در روستای سلین سروآباد به ۴۷ درجه سانتی‌گراد رسید، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته نیز روستای سراب شهرک دهگلان با دمای ۱۱ درجه خنک‌ترین نقطه و روستای سلین با دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین نقاط استان بودند.
 
وی گفت: به دلیل شدت گرما، امکان وقوع آتش‌سوزی در مراتع و پوشش گیاهی استان وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در خنک‌ترین ساعت ۱۹ درجه گزارش شد و دما در گرم‌ترین ساعت به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید.
 
وی با بیان اینکه هوای کردستان تا هفته آینده پایدار و آرام است و در این مدت احتمال وزش باد و افزایش پوشش ابر را در بعدازظهرها خواهیم داشت گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته تغییرات آنچنانی در دمای هوای کردستان پیش‌بینی نمی‌شود و همچنان هوای گرم در سطح منطقه حاکم خواهد بود.
 


کد مطلب: 212

آدرس مطلب :
https://www.pezhvakkurdestan.ir/news/212/پیش-بینی-تداوم-گرمای-هوا-کردستان

پژواک کردستان
  https://www.pezhvakkurdestan.ir